Ostatnio na naszym forum
  • Ekrany miast z M&M Heroes
    Autor: Lepen23, napisano 8 maja 2017 Przejdź
  • Mapy do Heroes 2 ze starej Krypty Map
    Autor: Uhm, napisano 14 marca 2017 Przejdź
  • H1 czy H2, czyli co jest naszym zdaniem lepsze?
    Autor: Baronus, napisano 3 lutego 2017 Przejdź
Ostatnio dodane mapy
  • Pleasent
    Autor: (nieznany), dodano Zobacz
  • Four Kingdoms
    Autor: Jakub Mrówczyński (Ebebach), dodano Zobacz
  • Don Quixote
    Autor: Ururam Tururam, dodano Zobacz

Ruch

Na początku każdej tury bohater otrzymuje określoną ilość punktów ruchu, które może w niej wykorzystać. Niewykorzystane punkty ruchu nie przechodzą do następnej kolejki. Na ich ilość ma wpływ kilka czynników, jednak najważniejsza jest szybkość najwolniejszych jednostek, jakie posiadamy w armii.

Prędkość
Ilość punktów ruchu
Duża
np. feniks, wilk
15
Średnia
np. centaur, pikinier
12
Mała
np. chłop, hydra
10

Dodatkowe punkty można uzyskać poprzez zdobycie odpowiednich artefaktów (buty, kompas).

Teren

Heroes I posiada sześć różnych rodzajów terenu, na których toczyć się będzie nasza przygoda. Zależnie od tego, co nasz koń napotka pod kopytami, będziemy musieli zużyć więcej, bądź mniej punktów ruchu, by przejść dalej. A więc, co za tym idzie, będziemy poruszać się szybciej, lub wolniej. Wyjątkiem od tej reguły jest postać Barbarzyńcy, który zawsze porusza się tak, jakby chodził po trawie.

NazwaWyglądKoszt ruchu pion/poziomKoszt ruchu po skosie
Trawa1 pkt ruchu1,5 pkt ruchu
Ziemia1 pkt ruchu1,5 pkt ruchu
Lawa1 pkt ruchu1,5 pkt ruchu
Śnieg1,5 pkt ruchu2,25 pkt ruchu
Bagna1,5 pkt ruchu2,25 pkt ruchu
Pustynia2 pkt ruchu3 pkt ruchu

Ilość punktów ruchu na morzu jest niezależna od szybkości posiadanych jednostek i zawsze wynosi 15. Oflagowanie latarni morskiej dodaje dodatkowe 5 punktów. Czarodziejki poruszają się po morzu dwa razy szybciej, czyli otrzymują 30 punktów ruchu na początku każdej tury. Dostają też podwójną premię za latarnię (+10 zamiast +5) i do artefaktu - sekstansu (+20 zamiast +10).