Atak - zwiększa obrażenia zadawane wrogim jednostkom
Obrona - zmniejsza obrażenia otrzymywane przez wojska bohatera
Moc zaklęć - zwiększa siłę lub czas trwania czarów bohatera
Wiedza- określa ile razy bohater może użyć danego zaklęcia, zanim go zapomni
Ponadto podczas bitwy bohatera i jego wojsko charakteryzują:
Morale - dodatnie mogą dać jednostce drugi ruch, a ujemne sparaliżować ją ze strachu
Szczęście- jednostka pod wpływem szczęścia zadaje podwójne obrażenia
Bohaterowie posiadają też punkty doświadczenia, dzięki którym awansują na kolejne poziomy. Każdy poziom zwiększa losową zdolność (Atak, Obronę, Moc lub Wiedzę) o 1, przy czym rycerze mają największą szansę na dodatkowy punkt obrony, barbarzyńcy ataku, czarodziejki wiedzy, a czarnoksiężnicy mocy zaklęć. Im wyższy poziom bohatera, tym więcej punktów doświadczenia trzeba, aby awansował na następny.