Artefakty są to magiczne przedmioty, nierzadko o wielkiej mocy. Można je zdobyć w dwojaki sposób: znaleźć na mapie przygody lub odebrać wrogiemu bohaterowi.
W pierwszym przypadku zdarza się, że trzeba zapłacić 2000 sztuk złota lub, co gorsza, walczyć z grupą rozbójników. Odebrać artefakty wrogiemu bohaterowi można tylko wtedy, gdy przegra on bitwę (nie ucieknie, ani się nie podda).
Bohaterowie mogą wymieniać się wszystkimi artefaktami poza księgą magii i Fizbinem Nieszczęścia. Czarodziejki i Czarnoksiężnicy zaczynają grę z księgą magii, a Rycerze i Barbarzyńcy mogą ją sobie kupić w Gildii Magów za 500 sztuk złota.
Każdy bohater może posiadać co najwyżej 14 artefaktów. Gdy osiągnie tę liczbę, nie może zabierać artefaktów z mapy przygód, a te będące w posiadaniu pokonanego bohatera, przepadają razem z nim. Zdarza się, że taki bohater pojawi się w tawernie i można go zrekrutować razem z artefaktami, które były w jego posiadaniu.