Na początku każdej tury bohater otrzymuje określoną ilość punktów ruchu, które może w niej wykorzystać. Niewykorzystane punkty ruchu nie przechodzą do następnej kolejki. Na ich ilość ma wpływ kilka czynników, jednak najważniejsza jest szybkość najwolniejszych jednostek, jakie posiadamy w armii.
Prędkość | Ilość punktów ruchu |
|
Duża | np. feniks, wilk | 15 |
Średnia | np. centaur, pikinier | 12 |
Mała | np. chłop, hydra | 10 |
Dodatkowe punkty można uzyskać poprzez zdobycie odpowiednich artefaktów (buty, kompas).
Teren
Heroes I posiada sześć różnych rodzajów terenu, na których toczyć się będzie nasza przygoda. Zależnie od tego, co nasz koń napotka pod kopytami, będziemy musieli zużyć więcej, bądź mniej punktów ruchu, by przejść dalej. A więc, co za tym idzie, będziemy poruszać się szybciej, lub wolniej. Wyjątkiem od tej reguły jest postać Barbarzyńcy, który zawsze porusza się tak, jakby chodził po trawie.
Nazwa | Wygląd | Koszt ruchu pion/poziom | Koszt ruchu po skosie |
Trawa | 1 pkt ruchu | 1,5 pkt ruchu | |
Ziemia | 1 pkt ruchu | 1,5 pkt ruchu | |
Lawa | 1 pkt ruchu | 1,5 pkt ruchu | |
Śnieg | 1,5 pkt ruchu | 2,25 pkt ruchu | |
Bagna | 1,5 pkt ruchu | 2,25 pkt ruchu | |
Pustynia | 2 pkt ruchu | 3 pkt ruchu |
Ilość punktów ruchu na morzu jest niezależna od szybkości posiadanych jednostek i zawsze wynosi 15. Oflagowanie latarni morskiej dodaje dodatkowe 5 punktów. Czarodziejki poruszają się po morzu dwa razy szybciej, czyli otrzymują 30 punktów ruchu na początku każdej tury. Dostają też podwójną premię za latarnię (+10 zamiast +5) i do artefaktu - sekstansu (+20 zamiast +10).