Magiczna bransoleta czarodzieja | Moc zaklęć +2 | Przeszukując przypadkowo odkrytą kopalnię uwalniasz grupę krasnoludów uwięzionych za zawaliskiem. Ich przywódca, wdzięczny za ratunek, daje ci w prezencie złotą bransoletę. |
Pierścień mocy maga | Moc zaklęć +2 | Okrzyki bólu doprowadzają cię do miejsca, w którym widzisz schwytanego w pułapkę centaura. Uwalniasz go, a on wręcza ci małą sakiewkę. Opróżniając ją znajdujesz mieniący się kolorami pierścień z klejnotem. |
Broszka magii wiedźmy | Moc zaklęć +3 | Pośród resztek spalonej na stosie czarownicy dostrzegasz pięknie wykonaną broszę. Ostrożnie podchodzisz do zwłok i zabierasz znalezisko. |
Tajemny naszyjnik magii | Moc zaklęć +4 | Po uwolnieniu czarodziejki z przeklętego grobowca, nagradza ona twą odwagę pięknym naszyjnikiem wysadzanym klejnotami. |
Pomniejszy zwój wiedzy | Wiedza +2 | Natrafiasz na szklaną szkatułę lewitującą w powietrzu. Wewnątrz, na szkarłatnym jedwabiu, spoczywa pergamin. Gdy dotykasz szkatuły, jej wieko odskakuje gwałtownie, a zwój pergaminu ląduje prosto w twych rękach. |
Większy zwój wiedzy | Wiedza +3 | Odwiedzając lokalnego mędrca opowiadasz mu o swojej misji. Mędrzec sięga do sakwy, wyciąga z niej pożółkły zwój i wręcza go tobie. |
Wspaniały zwój wiedzy | Wiedza +4 | Natrafiasz na stare szczątki druida. Pożółkłe kości przykryte są strzępami szat. Przeszukujesz je i znajdujesz zwój ukryty między fałdami materiału. |
Doskonały zwój wiedzy | Wiedza +5 | Spod zniszczonych szat druida wyzierają sponiewierane, pożółkłe kości. Wśród szczątków znajdujesz ukryty zwój. |